Wycena Nieruchomości
Rzeczoznawca majątkowy jest to osoba fizyczna posiadająca uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości, nadane w trybie przepisów działu 4 ustawy o gospodarce nieruchomościami. Rzeczoznawca majątkowy ma prawo szacowania nieruchomości, a także maszyn i urządzeń trwale związanych z gruntem. W trybie przepisów Art. 7 oraz Art. 240 ust.2 ustawy o gospodarce nieruchomościami, czynności szacowania wartości nieruchomości mogą wykonywać wyłącznie rzeczoznawcy majątkowi.
Firma "NIERUCHOMOŚĆ" ZBIEGNIEW KULA specjalizuje się w wycenie nieruchomości, a w szczególności wyceny:
- gruntów,
- budynków, lokali, mieszkań,
- obiektów przemysłowych,
- lasów i pojedynczych drzew,
- nasadzeń, upraw i zasiewów,
- maszyn i urządzeń stale związanych z gruntem
Szacowanie jest to określenie wartości nieruchomości wykonywane najczęściej w celu:
- zabezpieczenia wierzytelności banków (przy udzielaniu kredytów i pożyczek hipotecznych),
- ustalenia ceny sprzedaży lub zakupu gruntów, budynków i lokali,
- zniesienia współwłasności lub podziału majątku,
- postępowania spadkowego, egzekucyjnego lub podatkowego,
- oddania w użytkowanie wieczyste i aktualizacji opłat z tego tytułu,
- naliczenia opłaty adiacenckiej lub planistycznej,
- wywłaszczenia lub zwrotu nieruchomości na rzecz byłych właścicieli,
- określenia wartości środków trwałych,
- określenia odszkodowań,
- ustalenia wysokości rozliczeń podatkowych,
Operat Szacunkowy to dokument, który powstaje w wyniku szacowania nieruchomości. Operaty powinny zawsze zawierać elementy określone przez przepisy prawa i Standardy Zawodowe Rzeczoznawców Majątkowych. Operat szacunkowy musi być sporządzony w formie pisemnej. Przychodząc do Biura Obsługi Nieruchomości "NIERUCHOMOŚĆ" Zbigniew Kula w celu zlecenia wyceny nieruchomości należy przygotować poniższe dokumenty. Usprawni to w dużym stopniu pracę i tempo wykonania operatu szacunkowego.
Dokumenty niezbędne do wyceny:
1. Lokal.
- Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
- Ksero aktu notarialnego.
- Decyzja przydziału lokalu.
2. Budynki.
- Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
- Ksero mapy sytuacyjno wysokościowej.
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków.
- Dokumentacja techniczna związana z budynkiem: projekt techniczny budynku, decyzje pozwolenia na budowę i użytkowanie.
3. Działki gruntu.
- Aktualny odpis z Księgi Wieczystej.
- Ksero mapy ewidencyjnej. -
- Wypis z ewidencji gruntów i budynków.
Prowadzimy stałą współpracę z:
- Bankami,
- Bankami Hipotecznymi,
- Urzędami Administracji Samorządowej,
- Inwestorami na rynku nieruchomości,
- Dużymi firmami